fbpx

Top 3 darmowych aplikacji do zwiększania produktywności

Bycie produktywnym w świecie pełnym rozpraszaczy to spore wyzwanie w obszarze rozwoju zawodowego i biznesowego.

O naszą uwagę walczy coraz więcej firm chcąc ostatecznie zaoferować nam różnego rodzaju produkty – czasem przydatne, jednak w większości nie niezbędne do życia. 🙂

Utrzymanie produktywności wymaga poświęcenia i odpowiednich narzędzi, które pomagają utrzymać samodyscyplinę, organizują pracę i przechowują ważne dla Ciebie notatki.

W dzisiejszym wpisie przedstawiam 3 darmowe aplikacje zwiększające produktywność. Jestem przekonany, że zmienią dla Ciebie zasady gry!

RescueTime

Zabawę w zwiększanie produktywności zalecam od tego właśnie narzędzia. Największa zaleta RescueTime to zdecydowanie automatyczność. Chcąc bowiem stać się bardziej wydajnym nie szukamy rozwiązań, które pochłaniają jeszcze więcej czasu, a go oszczędzają, prawda?

Aplikacja RescueTime monitoruje każdą Twoją aktywność na kompterze i telefonie bez Twojego udziału. Zbiera informacje o czasie użytkowania aplikacji/programów i przebywania na konkretnych stronach internetowych.

Każda aktywność jest dzielona na trzy główne kategorie (produktywna, neutralna i rozpraszająca). Wyniki są następnie prezentowane w formie graficznych wykresów, jak i tzw. productivity pulse (czyli punktowego wyrażenia poziomu Twojej wydajności). Ze statystykami zapoznamy się zarówno w dziennym, tygodniowym, jak i miesięcznym horyzoncie czasowym.

rescue time
Miesięczny wykres produktywności

To co najbardziej podoba mi się w RescueTime to prostota i przejrzystość. Productivity pulse stanowi dla mnie wyznacznik mojej produktywności i każdego dnia staram się utrzymywać go na odpowiednim poziomie.

Wersja premium narzędzia RescueTime za $12/miesięcznie lub $78/rocznie zapewnia dodatkowo funkcje FocusTime (polegająca na blokowaniu rozpraszających stron i programów), zaawansowane raporty oraz powiadomienia w czasie rzeczywistym.

Trello

Kolejne narzędzie, które bez wątpienia musiało znaleźć się w tym zestawieniu to Trello. Największa zaleta tej aplikacji to elastyczność – możemy wykorzystywać ją w różnorodny sposób np. do tworzenia list zadań do wykonania, współpracy z freelancerami, zarządzania materiałami, a nawet robienia list zakupów. Ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Darmowa wersja Trello, w mojej opinii, jest w pełni wystarczająca dla większości potrzeb.

Wygląd tablicy Trello

Co więcej, do tablic możemy zapraszać innych użytkowników, którzy np. uczestniczą w danym projekcie. Do każdej karty, mamy opcję przypisać konkretną osobę, wyznaczyć ostateczny termin wykonania, jak i nadać etykiety (np. aby nadać priorytety zadaniom). Można także załączać pliki i umieścić opis zawierający np. wytyczne.

Evernote

Praktycznie każda branża wymaga mniej lub więcej pracy koncepcyjnej opartej na kreatywnym myśleniu.

Na wiele pomysłów wpadamy nagle, w przypływie inspiracji nieznanego pochodzenia. Warto w takich sytuacjach mieć pod ręką notes, a skoro praktycznie nie rozstajemy się ze swoim smartfonem, to czemu nie może spełniać funkcji notatnika?

Evernote daje jednak o wiele więcej możliwości.

Dzięki odpowiednim dodatkom zapiszemy wycinki przydatnych artykułów z internetu jednym kliknięciem. Podczas tworzenia notatek możemy także korzystać z gotowych szablonów (ich baza jest naprawdę spora). Mamy także opcje dodawania innych użytkowników do notatnika lub notatek.

Warto także wspomnieć, że Evernote występuje zarówno w wersji desktopowej (na komputery i laptopy), jak i w formie aplikacji na telefon. Wszystkie dane są ze sobą w pełni zsynchronizowane.

.

To kim jestem nie ma znaczenia. Chcę przekazywać wyłącznie skuteczne idee i strategie, dzięki którym możesz wpłynąć na poprawę jakości swojego życia!

Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Site Footer